{index_ob_css}{index_ob_js}
4 sierpnia w helskim kościele odbędzie się Koncert Operowy.
Wystąpią Magdalena Molendowska - sopran (Anglia), Wiesława Maliszewska - kontralt i Jadwiga Zieniewicz - fortepian.
Magdalena Molendowska (sopran) - urodziła się i wychowała na Pomorzu. Już jako dziecko wykazywała się szczególną muzykalnością.
Obecnie jest absolwentką z wyróżnieniem Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie Dariusza Paradowskiego.
Swoje umiejętności doskonaliła między innymi pod kierunkiem Maestry Renaty Scotto w Accademia di Santa Cecilia w Rzymie.
Jest półfinalistką przesłuchań w Opera Studio przy Mediolańskiej La Scali, po którym otrzymała zaproszenie do udziału w kursie mistrzowskim Maestry Mirelli Freni.
Na scenie operowej zadebiutowała partią Atalanty w Xerxesie G.F. Haendla, spektaklu realizowanym przez Gdańską Operę Kameraną. Spektakl ten zaprezentowany został na festiwalach: Bergedorfer Musiktage oraz Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej w Helu.
Następnie, również we współpracy z Gdańską Operą Kameralną kreowała role: Księżnej w Ptaszniku z Tyrolu Karla Zellera, Pierwszej Damy w Czarodziejskim Flecie, Donny Elviry w Don Giovannim W.A. Mozarta, a także męską rolę generała Gandarthe w barokowej operze J.A. Hassego Cleofide, które to dzieło miało swoją polską prapremierę w maju 2007 roku w Gdańsku.
Dziś w jej repertuarze znajdują się także partie dramatyczne, między innymi Eboli w Don Carlosie czy Amelia z Balu Maskowego G. Verdiego.
Dokonała prawykonań pieśni Sylvii Filus, Ryszarda Osady oraz Zbigniewa Kozuba skomponowanych do słów Zbigniewa Herberta dla Festiwalu “Muzyka słów”.
Została zaproszona do współpracy także przez (zmarłego niedawno) Eugeniusza Brańkę – głównego organistę i kompozytora klasztoru na Jasnej Górze, co zaowocowało nagraniem płytowym i cyklem koncertów.
Była finalistką Konkursu Jakuba Pustiny w Czechach, półfinalistką VI Międzynarodowego Konkursu Muzyki Sakralnej w Rzymie.
Dokonywała nagrań płytowych, a jej kreacje sceniczne spotykały się zawsze z pozytywną krytyką.
Uczestniczyła także w wielu festiwalach, zarówno w kraju jak i za granicą, m. in. Letnim Festiwalu Muzyki Kameralnej w Helu, Europejskich Spotkaniach Artystycznych w Toruniu, Festiwalu Bergedorfer Musiktage w Hamburgu.
Wiesława Maliszewska (kontralt) - w 1984 roku ukończyła z wyróżnieniem studia w Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie śpiewu prof. Alicji Legieć - Matosiuk.
W roku 1984 podjęła pracę w Akademii Muzycznej w Gdańsku na Wydziale Wokalnym, gdzie pracuje do chwili obecnej na stanowisku profesora. Prowadząc swoją klasę śpiewu w w/w Akademii wykształciła wielu śpiewaków, których umiejętności wokalne są wysoko oceniane przez krytyków w kraju i za granicą.
Zadebiutowała jeszcze jako studentka w 1982 roku na gdańskiej scenie operowej w polskiej prapremierze opery G. F. Haendla "Sosarme" - śpiewając kontraltową partię Mela obok najwybitniejszych śpiewaków polskich z udziałem Orkiestry Kameralnej Wojciecha Rajskiego.
Występowała na estradach koncertowych w Polsce i za granicą. śpiewała w takich krajach jak: ZSRR, Bułgaria, NRD, RFN, Luksemburg, Belgia i Francja.
Brała udział w festiwalach muzycznych w Polsce: Wratislavia Cantans, Festiwal Muzyki Europejskiej w Jeleniej Górze, Festiwal Muzyki Pianistycznej w Słupsku, i za granicą: Festival d'Art Lyrique w Antibes i Festival de Musique w La Chaise-Dieu we Francji Mając w swoim repertuarze partie operowe, ze szczególnym upodobaniem Wiesława Maliszewska wykonuje jednak muzykę barokową, którą zarejestrowano w licznych nagraniach radiowych i telewizyjnych.
Nagrywała również utwory wokalne dla potrzeb Teatru Lalek "Miniatura" w Gdańsku.
W roku 1985 wzięła udział w płytowym nagraniu "Mesjasza" G. F. Haendla zarejestrowanym w Hanowerze w międzynarodowej obsadzie, pod dyrekcją Stefana Stuligrosza.
Współpracowała prawie ze wszystkimi orkiestrami filharmonicznymi w Polsce.
Bierze czynny udział w koncertach w kraju i za granicą.