19 lipca w Muzeum Rybołówstwa odbędzie się Koncert Operetkowy. Wystąpią Liza Wesołowska - sopran, Tomasz Krzysica - tenor oraz Grazyna Troć - fortepian.
Liza Wesołowska jest absolwentką Uniwersytetu Opolskiego na Wydziale Historyczno-Pedagogicznym oraz Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, w klasie ad. Dariusza Paradowskiego. Ta współpraca zaowocowała spektaklem dyplomowym opery W. A. Mozarta Bastine et Basitienne. Wystawionym w 2005 roku w Gdańskiej Operze Kameralnej.
Już w czasie studiów uczestniczyła w licznych koncertach i recitalach. Śpiewała wieczory muzyczne, audycje oraz spektakle operowe, m.in. pod batutą Tadeusza Zatheya - Sour Angelica oraz Apollo i Hiacynt. Współpracowała z Operą Wrocławską biorąc udział w spektaklach zarówno w kraju jak i za granicą, na letnich festiwalach operowych w Anten.
W 2002 roku nagrała charytatywną płytę-cegiełkę wraz z wrocławskim zespołem kameralnym Cantores Minores Vratislaviensis pod batutą Piotra Karpety we współpracy z Wiesławem Ochmanem.
W 2005 roku podjęła współpracę z wokalnym zespołem kameralnym Sine Nomie prowadzonym przez Piotra Zawistowskiego. Tutaj współtworzyła dwie płyty: Musica Claromontana mająca na celu archiwizację dzieł jasnogórskich oraz płytę kolęd i pastorałek ,,Hej bracia, czy śpicie?" z Towarzystwem Zespołu Muzyki Dawnej Concerto Polacco pod batutą Marka Toporowskiego.
Koncertuje w kraju i za granicą jako solistka i kameralistka. Wykonuje repertuar zarówno operowy jak i oratoryjny.
Obecnie związana z Mazowieckim Teatrem Muzycznym Operetka im. Jana Kiepury, gdzie kreuje rolę Olgi, żony Kromowa w spektaklu Wesoła wdówka Franza Lehára oraz Rusałkę Antoniego Dworaka w spektaklu Dziecko w krainie muzyki według projektu i pomysłu Włodzimierza Izbana.
Obecnie debiutuje w roli Lizy w operetce Hrabina Marica Emmericha Kálmana.
Tomasz Krzysica jest absolwentem gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie H. Mickiewiczówny.
Jako student uczestniczył w krajowych i zagranicznych kursach mistrzowskich, m.in. u Fedory Barbieri, Rolanda Paneraia, Siegfrieda Lorentza i Ryszarda Karczykowskiego.
Laureat Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu (III nagroda i Nagroda Specjalna, 1999r.), Międzynarodowego Konkursu Głosów Operowych “Rosetum” w Mediolanie (I nagroda, 2001r.) i Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie (II nagroda i Nagrody Specjalne, 2001r.).
Otrzymał “Premio Basiola” - nagrodę włoskiej krytyki muzycznej dla najciekawszej osobowości artystycznej włoskich konkursów wokalnych w 2001 roku. W 2003 roku otrzymał wyróżnienie Jury na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Hariclea Darclee w Braili (Rumunia).
Debiutował w 1999 roku partią Lenskiego w „Eugeniuszu Onieginie” w Operze Bałtyckiej, a w 2000 roku związał się kontraktem z Warszawską Operą Kameralną, gdzie śpiewa m.in.: Tamina w „Czarodziejskim flecie” Ferranda w "Cosi fan tutte", Ottavia w " Don Giovannim",Belmonta w "Uprowadzeniu z Seraju" W.A.Mozarta (tournée tego zespołu po Szwajcarii, Holandii, Niemczech, Hiszpanii a także w 2004r. i 2006r. w Japonii), Lenskiego w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego i Nemorina w "Napoju miłosnym" G.Donizettiego.
W 2001 roku został zaproszony do udziału w premierze „Otella” Verdiego (Cassio) na scenie Opery w Tuluzie.
W Teatrze Wielkim w Warszawie zaśpiewał partię Pruniera w "La rondine" Pucciniego (czerwiec 2003), a w czerwcu 2004r. wykonał partię Narrabotha w "Salome" Straussa otrzymując doskonałe recenzje.
Artysta posiada także szeroki repertuar oratoryjno-kantatowy, wykonując m.in. utwory Bacha, Mozarta i innych kompozytorów.
Regularnie występuje Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Mszę „In tempore belli” Haydna śpiewał w paryskim Théatre des Champs-Elysées i podczas Festiwalu w Nantes z towarzyszeniem Francuskiej Orkiestry Narodowej pod batutą Charlesa Dutoit," Requiem" Mozarta - na Festiwalu w Saint-Denis z Filharmonikami Francuskimi pod dyrekcją Kurta Mazura.
Artysta brał udział w prawykonaniu światowym "Magnificat" W.Kilara a także w serii koncertów z "Missa pro pace". Tomasz Krzysica występuje regularnie w ramach najsłynniejszych polskich festiwali muzycznych jak "Festiwal Mozartowski", "Wratislavia Cantans", Festiwal w Łańcucie, "Muzyczna Praga", współpracując z wybitnymi dyrygentami: A. Witem,K.Kordem, J.Katlewiczem, J.Maksymiukiem, T.Bugajem, Jose Maria Florencio, J.Kaspszykiem, W.Rajskim, T.Wojciechowskim i śpiewakami: K.Ricciarelli, D.Hvorostowskim, C.Gallardo-Domas,V. Galouzinem, A.Kruszewskim, I.Kłosińską, I.Hossą, U.Kryger.
Grażyna Troć naukę gry na fortepianie rozpoczęła w wieku pięciu lat.
Obecnie jest wykładowcą Wydziału Wokalno – Aktorskiego Akademii Muzycznej w Gdańsku, która jest zarazem jej uczelnią macierzystą.
Swoje umiejętności w dziedzinie muzyki kameralnej doskonaliła u prof. Barbary Halskiej z Akademii Muzycznej w Warszawie.
Przez dziesięć lat była akompaniatorką Międzynarodowych Letnich Kursów Mistrzowski w Łańcucie w klasie skrzypiec i wiolonczeli.
Współpracowała między innymi z Zaharem Bronem, Tomaszem Strahllem, Olegiem Krysą, Wolfgangiem Marschnerem, Michaelem Flaksmanem oraz Ireną Dubiską.
Współpracowała z Drama and Art Department Bronxville w High School Nowym Jorku, jako koprepetytor oraz członek orkiestry podczas produkcji musicalu „The Sounds of Music” Richarda Rodgersa.
Jako kameralistka oraz akompaniatorka koncertuje z wieloma znaczącymi polskimi i zagranicznymi solistami.
Od wielu lat towarzyszy także młodym skrzypkom i śpiewakom w licznych konkursach i festiwalach.