{index_ob_css}{index_ob_js}
Recital Wokalny Maestry
Agata Bieńkowska
mezzosopran
Absolwentka gdańskiej Akademii Muzycznej i Hochschule für Musik w Stuttgarcie. Była stypendystką DAAD, Towarzystwa im. Richarda Wagnera w Bayeruth, Friedrich-Naumann-Stiftung i Polsko-Niemieckiego Towarzystwa Akademickiego w Krakowie.
Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Sylwii Geszty w Luksemburgu, Teichner Preis i European Union Competition, półfinalistka Konkursu Domingo Operalia i Belvedere w Wiedniu. Na stałe mieszka we Włoszech.
Jej kariera zawodowa rozpoczęła się już w trakcie studiów. Ma na swoim koncie wiele debiutów w czołowych europejskich teatrach takich jak Gran Teatre Liceu de Barcelona, Opera di Roma, Teatro Comunale di Bologna, Teatro Comunale di Ferrara, Teatro Comunale di Modena, Teatro Regio di Torino, Teatro Massimo di Palermo, Théâtre des Champs Elysées w Paryżu, Rossini Opera Festival w Pesaro, Opéra Royal de Wallonie (Belgia), Teatro Filarmonico dell’Arena di Verona, Zürcher Opernhaus, Teatro de la Maestranza w Sewilli.
Współpracowala z wieloma wybitnymi dyrygentami: Jesùs Lòpez – Cobos, Vladimir Jurowski, Daniele Gatti, Daniel Oren, Nello Santi, Renato Palumbo, John Neschling, Alberto Zedda, Stefano Ranzani, Christophe Rousse.
Jej repertuar obejmuje dzieła od baroku do współczesności: Nerone w Koronacji Poppei Monteverdiego, Galatea w Aci, Galatea e Polifemo Händela, Juditha w Juditha Triumphans Vivaldiego, Joanna d’Arc w Dziewicy Orleanskiej Czajkowskiego, Hanna w Nocy majowej Rimskiego-Korsakowa, Charlotte w Werterze Masseneta, Conception w Godzinie hiszpanskiej Ravela, Margaret w Wozzecku Berga. Jest bardzo ceniona za wykonania włoskiej muzyki belcanto. Wcieliła się wielokrotnie w role rossiniowskie: była Rozyną w Cyruliku sewilskim, Marchesą Melibeą w Il viaggio a Reims, Clarice w Kamieniu probierczym, Malcolmem w La donna del lago, tytułowym Tankredem i Włoszką w Algierze, poza tym śpiewała też Donizettiego Lucrezię Borgię (Maffio Orsini), I Capuleti e i Montecchi Belliniego (Romeo), La clemenza di Tito (Annio) i Don Giovanniego (Donna Elvira) Mozarta.
Jej dyskografia obejmuje pozycje rossiniowskie: La pietra del paragone, Elisabetta, Regina d’Inghilterra, Matilde di Shabran, La gazzetta (DVD, w reżyserii włoskiego noblisty Dario Fò) oraz opery Mosca L’italiana in Algeri, Mercadante La vetale i Masseneta Sapho.
RELACJA
Podczas recitalu mogliśmy wysłuchać wspaniałego głosu Agaty Bieńkowskiej (mezzosopran) przy akopaniamencie Iry Hochman (fortepian).