XLVIII sesja Rady Miasta Helu
28 czerwca 2023 r. (środa) zwołuję XLVIII sesję Rady Miasta Helu, która odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Miasta Helu. Początek posiedzenia planowany jest o godz. 9:00.
Porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Stwierdzenie quorum oraz prawomocności obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Interpelacje i pytania w sprawach bieżących.
5. Wnioski i informacje.
6. Rozpatrzenie pism, które wpłynęły do Rady Miasta Helu.
7. Odpowiedzi na interpelacje oraz wnioski zgłoszone przez komisje rady i radnych na poprzednich sesjach oraz między sesjami.
8. Sprawozdanie burmistrza z działalności w okresie międzysesyjnym.
9. Sprawozdanie burmistrza z wykonania uchwał rady.
10. Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał lub zajęcie stanowiska w sprawie:
a) Raport o stanie Gminy Miejskiej Hel, w tym:
• przedstawienie Raportu,
• wystąpienie burmistrza Helu,
• debata nad Raportem*,
• podjęcie uchwały w sprawie udzielenia burmistrzowi Helu wotum zaufania (projekt uchwały nr 32/2023),
b) sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Helu za 2022 rok, w tym:
• przedstawienie sprawozdania burmistrza Helu z wykonania budżetu miasta,
• przedstawienie stanowisk komisji stałych dotyczących wykonania budżetu,
• przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej dotyczącej sprawozdania burmistrza Helu z wykonania budżetu,
• przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku dotyczącej sprawozdania burmistrza Helu z wykonania budżetu,
• dyskusja nad sprawozdaniem i przedstawionymi uwagami,
• podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu miasta Helu za 2022 rok (projekt uchwały nr 33/2023);
• odczytanie opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie udzielenia (nieudzielenia) absolutorium dla burmistrza Helu,
• przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku dotyczącej uchwały Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla burmistrza Helu,
• dyskusja nad wykonaniem budżetu,
• podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla burmistrza Helu (projekt uchwały nr 34/2023),
c) projekt uchwały nr 35/2023 w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników,
d) projekt uchwały nr 36/2023 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy gruntu położonego w mieście Helu,
e) projekt uchwały nr 37/2023 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy najmu,
f) projekt uchwały nr 38/2023 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy gruntu położonego w mieście Helu,
g) projekt uchwały nr 39/2023 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy gruntu położonego w mieście Helu,
h) projekt uchwały nr 40/2023 w sprawie określenia trybu i sposobu powołania i odwołania członków Zespołu Interdyscyplinarnego w Gminie Miejskiej Hel,
i) projekt uchwały nr 41/2023 w sprawie ustalenia stawek wynagrodzenia za pracę oraz zasad przyznawania nauczycielom zatrudnionym w oświatowych jednostkach organizacyjnych na terenie gminy Hel dodatków do wynagrodzenia.
11. Sprawozdania i informacje.
a) Wytyczne do projektu budżetu miasta na rok 2024.
b) Plany przedsięwzięć promocji miasta w sezonie letnim.
c) Sprawozdanie dotyczące najmu i dzierżawy nieruchomości gminnych za 2022 rok.
12. Odpowiedzi na pytania i informacje w sprawach bieżących.
13. Zamknięcie posiedzenia.
Informuję, że obrady Rady miasta Helu są transmitowane za pomocą urządzeń rejestrujących obraz
i dźwięk (podstawa prawna art. 20 ust. 1b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym). Uczestnicząc w sesji rady wyrażacie Państwo zgodę na przetwarzanie i upublicznianie swoich danych osobowych w myśl art. 6 ust. 1 lit. C rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. – tzw. RODO.
Przewodniczący rady
/-/ Marek Chroń
*Zgodnie z art. 28aa ust. 4,5,6 i 8 ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40, 572) Rada Gminy rozpatruje raport. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem o stanie gminy radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy gminy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do przewodniczącego rady pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień (tj. do 28 czerwca br.), na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.
Dodaj komentarz
- to dla Ciebie staramy się być najlepsi, a Twoje zdanie bardzo nam w tym pomoże!