Czwartek, 25 kwietnia 2024
2°C
Powróć do: Wymiana młodzieży

WYMIANA MŁODZIEŻY - HEL 17.05.2012 - 22.05.2012

SPRAWOZDANIE Z WYMIANY POLSKO – NIEMIECKIEJ W RAMACH PARTNERSTWA MIAST HEL- HERMESKEIL 2012 W HELU

W dniach od 17.05.2012 do 22.05.2012 w Helu odbyła się wymiana polsko – niemieckiej młodzieży w ramach partnerstwa miast Hel – Hermeskeil.

W pierwszy dzień (czwartek) Uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Helu serdecznie przywitali grupę niemiecką w Gdyni na dworcu PKP. Następnie po przybyciu do miejsca zakwaterowania CASSUBIA w Helu udaliśmy się na obiadokolację do restauracji WANOGA.

Dzień drugi (piątek) W tym dniu wyjechaliśmy do Warszawy. Tam, w ramach realizacji programu spotkaliśmy się z Sekretarzem Stanu  Ministerstwa Rolnictwa – Kazimierzem Plocke, który przestawił nam specyfikę pracy sejmu.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Powstania Warszawskiego gdzie wszyscy wspólnie zwiedzaliśmy ekspozycję historyczną.  Młodzież miała możliwość zapoznać się z działalnością naukowo badawczą oraz edukacją poświęconą dziejom Powstania Warszawskiego oraz historii i dorobku Polskiego Państwa Podziemnego.

Był to dzień obfity w wydarzenia.  Około godziny 23.30 wróciliśmy do Helu.

Dzień trzeci (sobota)  Grupa polsko niemiecka wzięła udział w ogólnopolskiej akcji POLSKA BIEGA 2012, podczas której młodzież mogła promować aktywny styl życia. Oficjalnego otwarcia biegu dokonał sekretarz miasta Helu p. Marek Dykta.

Obraz przedstawia zdjęcie akcji Polska Biega 2012

Kolejny punktem programu był „Dzień u Rodzin Polskich”. Młodzi Niemcy byli zachwyceni gościnnością Polaków, mogli choć w minimalnym stopniu poobcować z inną kulturą, poobserwować zachowania swoich kolegów w ich własnym domu.

Około 17.00 wszyscy mięli okazję popływać szybką łodzią motorową Formoza RIB, a później udaliśmy się na kolację do restauracji CAFE BULWAR. Tam wspólnie kibicowaliśmy oglądając mecz finałowy Ligi Mistrzów Bayer München i Chelsea London.

Po zakończonym kibicowaniu nastąpiła dyskoteka integracyjna, podczas której wszyscy wspaniale się bawili.

Dzień czwarty (niedziela) Rozpoczął się wizytą w klasztorze ojców Franciszkanów w Helu. Tam młodzież polsko – niemiecka spotkała się z Franciszkaninem ojcem Albinem Łydą, który opowiedział o historii klasztoru.

Po zwiedzaniu wszyscy zostaliśmy zaproszeni na poczęstunek w klasztorze. Następnie udaliśmy się na zwiedzanie miasta Helu. O godzinie 15.30 grupa polsko – niemiecka wzięła aktywny udział we mszy świętej. Po mszy udaliśmy się do restauracji MORGAN .

Dzień piąty (poniedziałek)  Ten dzień spędziliśmy w Helu. O godzinie 10.00 spotkaliśmy się z burmistrzem miasta Helu Mirosławem Wądołowskim, który opowiedział nam o swojej pracy. Młodzież aktywnie uczestniczyła w spotkaniu zadając wcześniej przygotowane pytania.

Po wizycie z burmistrzem p. Barbara Tabor oprowadziła wszystkich po urzędzie zapoznając nas ze specyfiką pracy ratusza miejskiego. Po obiedzie w stołówce szkolnej czynnie uczestniczyliśmy w lekcji języka niemieckiego i  angielskiego w wersji karaoke, gdzie oficjalnego przywitania młodzieży niemieckiej dokonała p. dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcącego Irena Sojecka.

Po rozśpiewanych zajęciach poszliśmy do helskiego fokarium. Tam wzięliśmy udział w prelekcji nt. fok oraz  prezentacji z życia morskiego Bałtyku poprowadzoną przez specjalistów Stacji Morskiej.

O godzinie 16.00 spotkaliśmy się z byłym burmistrzem Helu – panem Ostrowickim, który opowiedział nam o historii Helu z okresu II wojny światowej. Następnie w restauracji KUTTER odbył się pożegnalny wieczór, gdzie wspólnie podsumowaliśmy pobyt młodzieży.

Dzień ostatni – (wtorek)  Po śniadaniu około godziny 11.30 wyjechaliśmy do Gdyni na dworzec PKP.

O 13.50 nastąpiło pożegnanie grupy niemieckiej, która udała się pociągiem w drogę powrotną do Hermeskeil – Niemcy.

Opiekunowie grupy polskiej p. Anita Sachetti i p. Norbert Górski serdecznie dziękują sponsorom za pomoc w organizacji wymiany m.in. Restauracji WANOGA, Hotelu CASSUBIA, PUB Cafe Bulwar, Pub Captain Morgan, Restauracja KUTTER.

*Niestety przy przenoszeniu danych utrafono fotografie

DO GÓRY

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.

Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Twoja przeglądarka blokuje powiadomienia. Kliknij Bezpieczna (Secure) i kliknij Zezwalaj
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.